11.5.10

Harajuku Style

6 comments



harajuku style,anything style, harajuku pink

Gaya pakaian Harajuku melibatkan penyebatian dan (mis) pemadanan fesyen berbeza dan gaya-gaya. Fesyen Harajuku mengubah dan berkembang sentiasa, kadang-kadang mencampurkan pakaian Jepun tradisional seperti kimono-kimono dan geta capal dengan gaya-gaya lain. Semuanya dari punk, orang Goth untuk pakaian berjenama terkenal boleh dicampuradukkan dan tidak sesuai dengan aksesori-aksesori berwarna-warni wujudkan satu stail tersendiri dan unik.

Berpakaian berlapis-lapis. Salah satu ciri fesyen Harajuku melapiskan. Baju sejuk jerumun, jaket-jaket dan anak baju mengenai blaus dan mengenai tshirts. Pakaian boleh dipakai dengan sarung betis, dan sebagainya. Melapiskan - atau memberi kesan pakaian berlapis dengan memakai pakaian membangkitkan kemarahan dan sebagainya. membenarkan anda mendapat jauh dengan lebih kepada pelbagai gaya, dan menambah satu dimensi tambahan untuk pakaian anda.

Accessorize. menambah aksesori-aksesori boros termasuk anting-anting, barang kemas, tali pinggang, rambut memotong, beg tangan. Bila membaja gaya decora terutama berwarna-warni, menghias pakaian anda dari kepala untuk mengikut dengan merah jambu, kuning, hijau, aksesori-aksesori ungu yang menonjol.

Jadi liar dengan komposisi dan fesyen rambut. Gaya Harajuku tidak berhenti sepatutnya dengan apa anda memakai. Menambah fesyen rambut satu gila atau satu fesyen rambut comel - mungkin tocang comel bermain dapat memperlengkapkan imej anda bersama dengan menggunakan pewarna rambut dan pembuatan diri anda ke atas dengan komposisi teater.

Memakai apa pun rupa kesesuaian anda tidak seperti punk rock harajuku fesyen tidak kira-kira menentang tentang fesyen aliran utama, tetapi lebih satu cara memakai apa kelihatan bagus terhadap anda. Jika anda mempunyai satu keinginan untuk dipakaikan sarung betis merah jambu dan jalur putih dengan baju kain bulu hijau kemudian lakukannya!

Harajuku Jepun Girls dan Harajuku Style telah dibiasakan menghuraikan remaja-remaja berpakaian banyak stail-stail fesyen meliputi Lolita yang bahasa Goth (juga gothic loli) Kei yang visual, Ganguro, Gyaru, Kogal, untuk "comel" Pakaian gaya Kawaii.

P/S: Smart juga Harajuku Style ni, kalau perempuan yang pakai style harajuku ni, memang nampak comel , fuh! terpikat aku. haha~
apa pendapat anda tentang harajuku style ni..? kalau pakai macam ni kt malaysia, adakah padan dengan keadaan dan cuaca di malaysia..?

6 comments:

BaBy says:
May 11, 2010 at 7:26 PM

mmg xpadan nk pkai mcm tu kat malaysia..tp cute suka la tgk..stylo...hehehhe..

Style says:
May 11, 2010 at 7:32 PM

@BaBy,
yup, cute sngt, kalo nk pkai juga, pkai jew, da minat sngt kan, hehehe~

watchalawatco says:
May 12, 2010 at 10:18 AM

sandakan kaito?? hahaha.. kompom aku pollow rakyat kampunag aku!! rock bebeh!!

Style says:
May 12, 2010 at 10:25 AM

@Irwan
yup bro,sandakan mari ni, haha, ok bha bro,follow memfollow, haha :l:

Aduka says:
May 12, 2010 at 1:48 PM

love japanese style!
=)

Cikgu Khairul Arif says:
May 28, 2010 at 8:12 PM

eiii buruk XD

Post a Comment